Omreken receptuur

Omreken receptuur

Terug naar de forum index
  •  Isis begon dit onderwerp op zo 27 december 2009 :Misschien is dit een suggestie voor de toekomst.
    Is het mogelijk om een reken-optie in te bouwen om de ingredienten om te rekenen naar het juiste aantal personen.
    Dit is een van de redenen waarom ik hier eigelijk nooit mijn recepten opsla.
    Mijn huidige opslag van recepten doe ik nu namlijk thuis in een kookboek in excel. Werkt ontzettend gemakkelijk of ik nu voor 2 of 20 moet koken. En dubbel invoeren kost veel te veel tijd.

Vriendelijk groet Marianne
  •  Renates schreef op vr 1 januari 2010 :het probleem dat je hebt als je voor grote groepen kookt is dat je het dan niet maal het aantal personen moet doen maar er een percentage vanaf zal moeten. als ik in een normale situatie moet koken maak bijvoorbeeld minder als dat ik voor een bekende groep moet koken waarvan ik weet dat ik dan zelfs extra moet maken.
  •  Henny57 schreef op do 18 maart 2010 :Renates ik ben het niet met je eens.
    Dat als je gemiddelden neemt voor 4 personen, moet je dat ook voor 20 of 40 personen doen. Als je het hebt over voor 4 kinderen en dat omrekenen naar jongvolwassen is een hele andere zaak, omdat deze groep wel twee maal zoveel eten naar binnen kan werken
    Maar dat is de suggestie van Isis niet!
    Zelf sla ik als (oud) bankatbakker al jaren mijn recepten op in excel en maak het recept direct zodat hij omgerekend kan worden.
    Want daar is excel toch juist HET programma voor!!!

Renates, succes met het interpreteren van een suggestie!
  •  Anonymousmagic schreef op zo 25 juli 2010 :Een omrekenfunctie zou erg handig zijn. Dan kan je het recept meteen correct uitprinten.

• U heeft op dit moment geen toegang tot de forums. U dient minimaal 1 goedgekeurd recept te hebben voordat u kunt antwoorden of onderwerpen kunt starten op de forums. U heeft op dit moment u heeft nog geen recepten toegevoegd of u bent niet ingelogd
recepten ingrediënten specials menu's E Nummers forums
Gebruikersnaam / email
Paswoord
Meedoen - paswoord kwijt?
Copyright © 2005/2010 MijnReceptenboek.nl
Alle rechten voorbehouden