Mosselen op z'n Spaans?
Terug naar de forum index Fabita is dit onderwerp begonnen op woensdag 9 december 2009 en schreef :Een vraagje. Ik ben op zoek naar een recept van gekookte mosselen zoals ik die ooit in Spanje gegeten heb.
Ik heb het alleen maar in één restaurant langs de kust zo klaargemaakt gekregen en het was werkelijk fantastisch.
Het leek wel in pittige kreeftensoep of zo bereid. Ik heb veel boeken met Spaanse recepten, maar dit staat nergens in.
Ik wil het zelf wel proberen te bereiden met kreeftensoep of garnalensoep met wijn bijvoorbeeld, maar mocht iemand zo\'n recept hebben, dan graag!
gr. Fabita

Katrien-spanje heeft gereageerd op zaterdag 12 december 2009 en schreef :Hallo Fabita,
Ik denk dat ik je wel kan helpen. Kijk maar een bij mijn recepten bij Venusschelpen op zeemanswijze. de venusschelpen vervang je dan door mosselen en je kunt het met de chili zo pittig maken als je zelf wilt.
Ik hoor graag van je of het ook inderdaad het recept is wat je zoekt.
Anders zou ik hier in een van de restaurants waar we vaak komen om het recept vragen.
groetjes Katrien

Fabita heeft gereageerd op zaterdag 12 december 2009 en schreef :Hai Katrien,
Bedankt voor je reactie. Ik zal je recept zeer zeker proberen en je iets laten weten.
Het kan wel even duren, want we gaan binnenkort voor 2 maanden naar Curacao.
Ik wens je nog: Feliz Navidad y un muy próspero 2010.
Gr. Fabita

Paul1961 heeft gereageerd op maandag 21 december 2009 en schreef :hoi katrien,ik heb ook wel eens van die waanzinnig lekkere mosselen gegeten in spanje,stond er op de kaart als mossel marinara,...kreeg t geserveert met brood in een vuurvaste oven schaal geheel gedrengt in een tomaat achtige substantie ...zalig je bleef er vanb soppen maar goed ik ben gaan uitpluizen hoe of wat de ingrdienten zijn ,of hoe die te vervangen.neem vuurvaste schaal en leg hier de mosselen in en doe er ruim knoflook bij ,verse peterselie en nu komt ie een pak kant en klare tomato fritti van heinz echt heerlijk ....

Fabita heeft gereageerd op dinsdag 22 december 2009 en schreef :Hai Paul,
Je reactie gelezen. Ik had naar het recept van deze mosselen gevraagd en ik zal je suggestie zeker proberen. Lijkt me ook erg lekker. Alleen hadden de mosselen die we gegeten hadden een wat kreeftachtige smaak.Ze waren heerlijk en je hebt gelijk, je bleef in de saus soppen met het brood (dat ook zalig vers en knapperig was)
Ik denk dat ik met een blik geconcentreerde kreeftensoep ga experimenteren.Ik zal het wel met niet teveel mosselen tegelijk proberen voor alle zekerheid. Ik hou jullie op de hoogte. Fijne feestdagen en een smakelijk 2010.
Fabita

U heeft op dit moment geen toegang tot de forums. U dient minimaal 1
goedgekeurd recept te hebben voordat u kunt antwoorden of onderwerpen kunt starten op de forums. U heeft op dit moment u heeft nog geen recepten toegevoegd of u bent niet ingelogd