Roos2 begon dit onderwerp op ma 25 juli 2011 :Hallo,
Wij gaan binnenkort een feest geven voor ongeveer 100 personen (meeste volwassenen, paar kinderen). Naast hapjes en drankjes (komt misschien later nog een vraag over;-) blijven die mensen ook allemaal eten. We hebben de beschikking over een grote keuken met acht pitten, veel grote pannen, drie koelkasten en een oven waar zes springvormen tegelijk in kunnen. We hebben een kookploeg van acht personen.
We gaan een dag eerder alles bereiden en warmen op de dag zelf alleen de soep nog op.
Nu heb ik vooral wat vragen over hoeveelheden. Ik hoop dat hier iemand is die ervaring heeft met flinke groepen (50 personen is ook goed, dan vermenigvuldig ik dat gewoon!)
Het menu voor ong. 100 personen:
- 3 soorten soep (mosterd- tomaat- en courgettesoep). Ik reken op ongeveer 3 liter per 10 personen.
- 18 hartige taarten/quiches in springvormen met een doorsnede van 24 cm.
- 5 grote maaltijdsalades in schalen van ong. 8 liter (aardappel-, eier-, coucous-, pasta-, zalmsalade)
- stokbroden met smeersels (kruidenboter, humus, pesto, paté, paar kaasjes)
Mijn vragen:
- denken jullie dat we het redden met deze hoeveelheden?
- hoeveel stokbroden zouden jullie per persoon (of per 10 personen) rekenen?
- hoeveel liter aan smeersels zouden jullie per persoon (of per 10 personen) rekenen?
- soep: ik reken ong. 1,5 kilo groente en 2,5 liter water voor 10 personen in een 5 liter pan. Is die hoeveelheid ok. En is dan een 5 liter pan groot genoeg? (ik reken het daarna wel uit hoeveel personen uit 1 pan kunnen eten)
Alvast bedankt voor het meedenken!